Thursday, October 02, 2008

Salam Syawal

Bersedihlah bagi manusia yang kasihkan Ramadhan kerana perpisahan kali ini tidak menjanjikan jaminan pertemuan dengan Ramadhan yang akan datang. Namun ketibaan Syawal 'bulan' kemenangan akan meraikan.

"Aku meminta pada Allah, setangkai bunga segar,
Namun ia beri ku kaktus berduri ;
Aku minta Allah seekor rama - rama,
Namun ku diberi ulat berbulu ;
Aku terlalu sedih & kecewa... setelah aku lakukan pengorbanan...
aku gagal dapatkan aya yang dihajati...

Namun bila tiba masanya kaktus itu berbunga..indah sekali ;
Ulat itu bertukar menjadi rama - rama..cantik sekali ;

Itulah jalan keTUHANan...indah pada masanya ;

Allah tidak akan beri apa yang kita harapkan tetapi ia akan beri apa yang perlukan ;
kadang - kadang kita sedih dan kecewa...
Namun jauh di atas segala - galanya..Dia telah mengaturkan yang terbaik dalam kehidupan kita;

Salam eiDulFitri...

Maaf zahir dan bathin

dari che'GuBard sekeluarga

1 comment:

  1. Anonymous3:29 PM

    se undi sms rayo cikgu paling gompak... terima kasih kerana sudi balas sms rayo se..

    ReplyDelete