Friday, February 15, 2008

Ayuh realisasikan manifesto rakyat !!!

Tarikh PRU ke 12 sudah diketahui. Debaran bakal calon sama ada dari parti 'penguasa' dan parti alternatif juga semakin kencang.

Seperti yang diketahui umum saya telah menawarkan diri untuk bertanding di Rembau bukan kerana kerusi itu tetapi kerana ingin menghentikan sesuatu yang bakal memburukkan lebih negara ini. Saya punya pilihan lain jika mahu bertanding, selaku MPT parti saya ditawarkan beberapa kerusi yang punya jentera lebih lengkap dan 'agak' selamat. Namun seperti yang saya tegaskan kepada teman - teman....dalam perjuangan ini kita jangan meminta tetapi jika keadaan memaksa kita perlu turun juga.

Saya bukan politisi...politik dunia yang asing bagi saya mulanya. Semangat 'bara' anak muda dalam suasana hujung 1998 telah menyebabkan saya tersedut dalam ruang politik ini. Sekolah 'politik' saya di lapangan...saya terpaksa belajar matang sendirian. Di sini mengenal sahabat dan kawan juga erti perjuangan. 16 kali tubuh ini pernah di belasah tersumbat dalam tahanan polis. Namun ketika 'keletihan' saya sering renungkan....inilah jalan perjuangan...inilah jalan yang dipilih..tidak ada yang memaksa....saya melangkah kaki dengan tenang meninggalkan hari terkahir sebagai seorang guru juga merupakan 'pilihan' saya. Dalam perjuangan ini saya lihat sendiri apa erti derita rakyat....dan saya juga paham melihat 'kebutaan' majoriti.

Adat panglima bertempur secara jantan..walaupun digelanggang lawan. Saya 'tawarkan' diri bertempur di Rembau mungkin bertembung dengan Ketua Pemuda UMNo Rembau merangkap Naib Ketua Pemuda Umno Pusat merangkap menantu PM yang banyak mencatur urusan negara.

Menginsafi saya bukan yang terbaik. Jika ada anak Rembau yang lebih baik mahu tampil ke depan kita sama persilakan. Yang penting usaha membentuk Dinasti Abdullah harus dihentikan. Abdullah yang lemah dipergunakan oleh menantu yang rakus dengan bisikan anak yang tamak. Negara di ambang kehancuran. Kita perlu hentikannya di Rembau.

Saya menyakini saya bukan keseorangan di sini .... terima kasih kepada yang ada jiwa untuk sama turun membantu. Saya amat menghargainya...terima kasih bro. Rocky dan kawan - kawan bloggers juga...saya akui saya bakal berdepan kesukaran bukan sahaja ketika pilihanraya tetapi selepas itu saya pasti akan terus ditekan kerana dendam perlawanan (jika dia gagal di sungkurkan). Tapi saya tegas jika saya diberi mandat untuk turun saya sedia...jika hendak jalan mudah saya pasti ikut jalan yang biasa orang ikut...jalan ini saya sedar jalan sukar sejak dari hari pertama saya memilihnya.

Kepada yang sudi membantu bersama khususnya dalam membuat (design and print) risalah, poster, banner dan seumpamanya diharap tampil bersama.

Demi perjuangan rakyat Malaysia saya serahkan diri ini. Bersama merialisasikan Menifesto Rakyat

4 comments:

  1. Anonymous1:42 PM

    Bad...aku doakan kau berjaya!Selagi mana kau fikir itu jalan yang terbaik yang kau pilih...sebagai kawan aku akan doakan kau...moga2 perjuangan kau berada pada landasan sebenar dan sentiasa mendapat restu dan sokongan mereka yang ingin membela hak rakyat...Semoga Allah memberkati perjuanganmu...PERJUANGAN ADALAH PERLAKSANAAN KATA - KATA!!

    ReplyDelete
  2. Anonymous3:23 AM

    Assalamualaikum sdr. moderator,

    Ada sahabat kita yang sediakan tapak untuk hantar bahan dan kongsi bahan.
    Modus operandinya:
    1) Sesiapa yang ada bahan untuk dikongsi boleh hantarkan bahan kepada bahankempen@yahoo.com
    2) Promosi website www.bahankempen.com untuk dapatkan bahan-bahan kempen.

    Mohon dipublish pengumuman di bawah dalam laman dan link kan.

    tq
    ------------------------------------
    PERKONGSIAN BAHAN DI WWW.BAHANKEMPEN.COM

    Oleh: Kelab Maya Barisan Rakyat


    Kepada: Mana-mana penggerak/ pendokong/ aktivis/ campaigners/ individu/ kumpulan

    Objektif: Mewujudkan Pusat Perkongsian Bahan Kempen PRU-12 (upload dan download)

    Kaedah:

    1) Untuk menghantar bahan kempen (dokumen, power point persembahan, poster, video dll), sila emailkan kepada bahankempen@yahoo.com

    2) Untuk mendownload bahan, sila ke www.bahankempen.com

    BAHAN AKAN SENTIASA DI UPDATE. SILA SEBARKAN.

    MENJANA KEMENANGAN MELALUI PERKONGSIAN

    ReplyDelete
  3. Dengan nama ALLAH yang maha mengetahui.
    Ini doa kami buat SELURUH KEPIMPINAN KEADILAN.
    Berkat BISMILLAH HIR RAHMAN NIR RAHIM...

    Allahumma Ya Allah Ya Fattahu Ya Alim
    Muliakan lah hidup pemimpin kami DSAI & DSWA serta rakan rakan perjuangan di dalam PARTI KEADILAN kami dengan siraman cahaya hidayah - Mu sebagaimana Dikau sinari bumi dengan cahaya matahari-MU Sinarilah diri kami dengan Nur kefahaman yang tajam sehingga memudahkan kamu menguasai dan memahami ilmu pengetahuan yang menjadi perisai kejayaan hidup kami duniawi dan ukhrawi,

    Ya Zaljalall Walikram
    Hiaslah diri dan jiwa kami dengan kilau pancaran iman dan binalah hidup kami dengan asas taqwa
    yang bakal memberi kekuatan dan daya pemikiran serta azam yang tinggi bagi melaksanakan tugas manusiawi kami seluruh penyokong KEADILAN yang berjuang membina kecemerlangan UGAMA & BANGSA, dalam usaha menegakkan Islam agama kami, Agama keredaan-Mu dan negara kami kurniaan -Mu.

    Ya Malikud Dayyan
    Sematkanlah di dalam rongga hati murni kami,Perasaan penyayang dan semangat perpaduan serta permuafakatan yang bernafaskan toleransi, dan budi bicara yang mendalam antara kami dan para pimpinan KEADILAN serta penyokong.

    Dibarakati Asmaikal Husna Washifa tika Uzzma
    Jadikanlah hari-hari selama kami di perjuangn dipilihanraya umun ini merupakan hari-hari yang berisikan hal-hal positif sehingga terpelihara disiplin diri dan tegak utuhnya peraturan perharian yang menjadi budaya kepimpinan kami.

    Ya Allah Ya Man ha Arada Syalan An Yahilahu Kun Fayakan
    Jadikanlah negara kami Malaysia dan seluruh Negara Islam serta kepimpinan PARTI KEADILAN & PAS di rantau dunia ini,sebagai pemerintah negara aman, makmur dan stabil di dalam segala hal, dan urusannya serta mendapat kerestuan & kemenangan seluruh perjuangan PARTI KEADILAN & PAS Ya ALLAH.

    Ya Allah, Yang memiliki segala Keagongan dan Kebesaran. Ya Allah, Yang maha Berkuasa, Yang Agong, Yang Maha Besar, Yang Maha Tinggi. Kami memohon Keagongan dan Kekuasaan-Mu. Dan kemenangan bagi seluruh kepimpinan PARTI KEADILAN & PAS yang berjuang pada jalan-Mu. Ya Allah, tetaplah disebelah mereka dan bersama-sama mereka. Anugerahkanlah kejayaan; dan perkukuhkanlah kedudukan mereka. Ya Allah, satukan wawasan mereka, fokuskanlah sasaran senjata mereka, dan teguhkanlah kata-kata mereka, Dan Ya Allah, cekalkanlah hati-hati mereka.

    Ya Allah, uruskanlah dan musnahkanlah musuh mereka. Ya Allah, usirkanlah perhimpunan mereka, hancurkanlah integriti mereka, lemahkanlah kekuatan mereka, dan tanamkanlah ketakutan ke dalam hati mereka, Ya Allah, nasib kami ditangan-Mu, dan urusan kami akan dikembalikan kepada-Mu, dan keadaan kami tidak terlindung dari pengetahuan-Mu, Kepada-Mu serahkan kesengsaraan kami, Dan jiwa kami, dan kepada-Mu kami mengadu, Kepada-Mu dan hanya kepada-Mu sahajalah kami mengadu tentang kekejaman mereka yang menindas, Dan kekejaman "BN", Dan kemarahan mereka yang dikhianati oleh penjenayah.

    Hanya kepada-Mu, Ya Allah, kami mengadu tentang kekejaman “BN”,
    Ya Allah, musnahkan lah mereka Ya ALLAH,
    Ya Allah, musnahkan lah mereka Ya ALLAH,
    Ya Allah, musnahkan lah mereka Ya ALLAH,
    Ya Allah, musnahkan lah mereka Ya ALLAH,
    Ya Allah, musnahkan lah mereka Ya ALLAH.
    Ya Allah, musnahkan lah mereka Ya ALLAH,
    Ya Allah, musnahkan lah mereka Ya ALLAH,
    Ya Allah, kucar kacirkan barisan mereka Ya ALLAH,
    Ya Allah, kucar kacirkan barisan mereka Ya ALLAH,
    Ya Allah, kucar kacirkan barisan mereka Ya ALLAH,
    Ya Allah, kucar kacirkan barisan mereka Ya ALLAH,
    Ya Allah, kucar kacirkan barisan mereka Ya ALLAH,
    Ya Allah, kucar kacirkan barisan mereka Ya ALLAH,
    Ya Allah, kucar kacirkan barisan mereka Ya ALLAH,
    Penyelewangan golongan “BN” telah berterusan tersasar jauh.

    Dan ... Pemimpin “BN” penjenayah Ya Allah, Ya Allah, Kirimkan kepada mereka tangan-tangan kebenaran ... Untuk mengangkat dengannya penghinaan kami, Dan untuk mengembalikan kepada kamu penghormatan kami, Dan untuk memusnahkan musuh kami dengannya, Ya Allah, Ya Allah, Engkau uruslah sumber kekejaman dan penindasan, Engkau uruslah sumber kekejaman dan penindasan, Ya Allah, Kirimkan Kekuasaan-Mu menentang kumpulan munafikin “BN”, Pusat kekufuran dan fasaad. Kirimkan kekuasaan-Mu menentang “BN”, Pusat kekufuran dan fasaad, Ya Allah, kami menyedari tentang mereka, Mereka menyebarkan fasaad di bumi-Mu. Mereka menjana kemusnahan, kekejaman, ketidakadilan kepada bumi Malaysia.

    INSYALLAH... KALI INI PEMRINTAHAN KERAJAAN MALAYSIA BAKAL DIMENANGI OLEH BARISAN ALTERNATIF...

    AMIN YA RABBAL ALAMIN...
    HIDUP DSAI & DSWA serta seluruh kepimpinan PARTI BA & PAS.

    ReplyDelete
  4. Anonymous10:38 AM

    Meremang bulu roma....

    ReplyDelete